Statki Hamburg Sud w gdańskim porcie

Hamburg Sud w porcie gdańskim

Ostatnie kilka tygodni mocno obfitują w informacje o kolejnych firmach, jacy rozpoczęli współpracę z portem w Gdańsku. Głośno komentowane w branży portowej było rozpoczęcie w sierpniu obsługiwania jednostek kontenerowych z aliansu G6, jaki obecnie jest jednym z bardziej liczących się armatorów na tym rynku. Gdański port będzie kolejnym przystankiem obejmującej najważniejsze porty trasy, na morzach Europy statki tej grupy mają postój w Hamburgu, Southampton i Rotterdamie . Jednostki będą póki co zawijać do portu w tygodniowych przedziałach czasu, co zagwarantuje systematyczną dostawę dużej liczby kontenerów do obsłużenia. Kontrakty takie będą przede wszystkim wynikać z wielu lat pracy władz samego portu, jak również Gdańska. Systematyczna poprawa procedur, unowocześnienie infrastruktury i wyposażenia sprawiły, że współcześnie port w Gdańsku jest jednym z większych bałtyckich portów, umożliwiając obsługę najdłuższych nawet nawet najdłuższych jednostek kontenerowych. Dlatego też najwięksi armatorzy z branży transportowej widzą to bardzo dobrze i coraz częściej decydują się na rozpoczęcie współpracy.

Jedną z sześciu nowych firm w gdańskim porcie jest też linia kontenerowa z Niemiec Hamburg Sud. Ten doświadczony przewoźnik ma wiele lat tradycji, mając blisko 250 przedstawicielstw i biur we wszystkich najważniejszych portach jest jednym z ważniejszych graczy na rynku. Pierwsze jednostki kontenerowe tego armatora z Niemiec rozładowano w drugiej połowie lipca, i transport ten był początkiem dłuższą współpracę. Na razie planowane są cotygodniowe połączenia, kontenerowce wypływać będą z dwóch portów, Bremerhaven i Hamburga. Linia Hamburg Sud w gdańskim porcieCo prawda ten armator nie będzie likwidował połączeń z portem w Gdyni, ale dla gdańskiego portu jest to bez wątpienia dość duży marketingowy sukces, mający na celu znalezienie innych armatorskich firm. Jak powiedział przed kilkoma dniami Dominik Landa, pełniący stanowisko Dyrektora Handlowego DCT Gdańsk, stało się to rezultatem unikatowej propozycji DCT Gdańsk, a oprócz tego kilku dekad ciężkiej pracy nad zbudowaniem solidnej marki. Rezultaty tych starań są widoczne coraz jaskrawiej, szczególnie pod postacią nowych armatorów, którzy się zdecydowali rozładowywać swoje kontenery na terenie Gdańska.