Plany na budowę portu kontenerowego

Najnowsze plany na port kontenerowy

Mimo że obecnie na rynkach światowych zapanował duży kryzys wiążący się z transportem kontenerów, to następne porty w naszym kraju rozważają bardzo poważnie inwestycje w tym kierunku. Jako wzór do naśladowania można tu wymienić gdański port DTC, jaki mimo dużego kryzysu sporo powiększył w ubiegłym roku ogólny tonaż obsłużonej drobnicy, i planuje kolejne inwestycje na duże sumy w celu usprawnienia obsługi. Wszystko wskazuje na to, że na wybudowanie kontenerowego portu bardzo dużą chęć ma Świnoujście. Zapewne może to być chęć pójścia za ciosem, bo w końcu bliska końca jest tam wielka inwestycja w terminal LNG, w każdym razie już w październiku poprzedniego roku zaczęto szukanie partnera, chcącego poczynić inwestycje w wystawienie wszystkiego a następnie przejął zarządzanie uruchomionym terminalem. Póki co są to tylko przymiarki i plany, osoby z zarządu portu na razie nie chcą nic z tej sprawie komentować. Jednak poczynione już działania, to znaczy zaczęcie szukania inwestora świadczą wyraźnie o tym, że do projektu tego w samym Świnoujściu podchodzi się naprawdę poważnie.Plany na budowę portu kontenerowegoSporo wskazuje na to, że nowy terminal będzie położony na wschodzie od falochronu. Na dzień dzisiejszy jest tam miejska plaża, jeżeli jednak projekt wystartuje to zostanie ona wyłączona z turystyki. Tak jak wspominano już, władze portu na razie odmawiają wszelkich komentarzy o tym wszystkim, jednak w ZMPSiS już od dwóch lat trwają prace związane z planem budowy. Jak informują miejscowe źródła głównym inwestorem będzie koreańska lub chińska firma, a wszystko będzie szacowane na ponad dwa miliardy. Lecz aby dało się w ogóle ruszyć z robotami, konieczne będzie otrzymanie zezwolenia Rady Miasta, oraz wykonanie planu zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu. Jeżeli nie wystąpią przy tym żadne kłopoty i projekt zostanie zaakceptowany, to po wystawieniu wszystkiego planowany jest przeładunek około miliona jednostek kontenerowych rocznie, co będzie dawać około 800 tirów w ciągu dnia. A Świnoujście dołączyć wtedy będzie mogło do zwiększającego się grona krajowych portów, jakie mają możliwość obsługi kontenerów.