Otwarcie nowej trasy kolejowej do Portu w Gdańsku

Uruchomienie nowej trasy kolejowej do Portu Gdańskiego

Port Gdański zaczął się ostatnio rozwijać na wielu płaszczyznach, kolejne inwestycje zaczynają powstawać nie tylko na portowym terenie, lecz będą również obejmować pobliską infrastrukturę. W ostatnich latach rzeczywiście dużo wysiłku ale też pieniędzy przeznaczono w rozbudowę oraz modernizację linii które dochodzą na teren portu. Jest to zupełnie zrozumiałe, gdyż powiększenie możliwości rozładunkowych musi iść w parze z kompleksową obsługą transportu kontenerów do innych miast – niedobór odpowiednich szlaków kolejowych albo drogowych stanowić tutaj nie może wąskiego gardła. Stąd też spora ilość inwestycji na terenie Gdańska w ostatnim czasie już dokończono, ale dużo też czeka na swoją kolejkę. W szczególności dużo nacisków położone zostało na gruntowną rozbudowę kolejowych połączeń, jakie w związku z szybki wzrostem portu zwyczajnie zaczęły nie dawać rady. Stąd też między innymi ruszył projekt zmodernizowania trasy pomiędzy Pruszczem Gdańskim a Gdańskiem, który obejmował roboty przy moście na Wiśle a także przy linii kolejowej o dwóch torach, całość tej inwestycji została wyceniona na 370 milionów.

Pierwsze pociągi na nowo wybudowanej trasie zaczęły kursować w dniu 21 stycznia, i mogą to robić aktualnie dużo szybciej niż dotychczas. Uruchomienie nowej trasy kolejowej do Portu GdańskiegoPrzed rozpoczęciem modernizacji składy poruszały się z prędkością 20 km/h, aktualnie będzie to pięć razy więcej. Razem ze wszystkimi pracami poprawiono także transport rzeką która przepływa pod mostem. Przez odpowiednie podniesienie konstrukcji obecnie pod mostem mogą wpływać znacznie większe jednostki. W chwili obecnej będzie możliwe transportowanie nawet trzech warstw kontenerów na pokładzie barki, co dużo może usprawnić żeglugę na tej trasie. Aby poprawić poziom bezpieczeństwa most dodatkowo dokładnie oświetlono. Opisywana inwestycja ma bardzo duże znaczenie dla okolic Gdańska. Oddana całkiem niedawno do użytkowania trasa 226 sporo zwiększy przepustowość między Pruszczem Gdańskim a Portem kilka razy, a dodatkowo pozwoli na jazdę znacznie cięższych składów niż dotychczas. I prawdopodobnie na tym się nie skończy, bo w planach będą następne projekty które jeszcze bardziej poprawią stan infrastruktury w tamtym regionie.
.