Nowiuteńkie suwnice już w drodze do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego

Nowiusieńkie suwnice obecnie w drodze do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.

Już niebawem w BCT pojawią się kolejne nowe suwnice nabrzeżowe (STS). Sprzęt ten jest rransportowany statkiem Zhen Hua 27, który dotrze do Gdyni w okolicach 25 czerwca.Nowiuteńkie suwnice będą jednakowymi rodzajami, jak te, jakie BCT nabył w styczniu tego roku. Charakteryzuje je zasięg wielkości 48 metrów licząc od nabrzeża do burty statku. Umożliwi to BCT obsługiwanie jednostek o 19 stopniach kontenerów na pokładzie.
Nowiutkie suwnice aktualnie w drodze do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego
Oznacza to, że stanowimy gotowość do przeładunku kontenerowców o gabarytów do 14 tys. TEU – mówi Michał Kużajczyk, rzecznik prasowy BCT. Kupno nowiusieńkich suwnic stanowi cześć programu inwestycyjnego o wartości z okładem 200 milionów złotych, z których znaczna część pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Zakupy inwestycyjne wyposażenia pozwolą na podwyższenie potencjału przeładunkowego BCT o połowę.Równolegle, razem z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, prowadzona jest modernizacja terminalu kolejowego Bałtyckiego Terminala Kontenerowego obejmująca m.in. przedłużenie istniejących torów, co pozwoli na równoczesną obsługę do 3 zestawów całopociągowych. Jest to o tyle ważne, że od kilku lat zaobserwować wolno narastający udział przeładunków kolejowych w całkowitej liczbie działań prowadzonych w BCT – utrzymuje się on na pułapie ponad 35 proc, częstokroć przekraczając 40 proc..Z początkiem marca wprowadzono również system informatyczny EDI, który umożliwia na przyspieszenie obiegu informacji między terminalem a jego klientami. Implementowany jest zarówno struktura pozycjonowania kontenerów, co zezwoli na podniesienie szybkości przeładunków.

Te wszystkie inwestycje umożliwiają nam prędzej świadczyć usługi kontenerowcom . Za sprawą tego swobodniej będzie nam pozyskiwać nowych kontrahentów. Jesteśmy również przygotowani na dalsze zmiany na rynku, w tym przeładowywanie coraz większych jednostek. W ciągu 2-3 lat ukończone będą inwestycje własne, jak i całego portu, by móc przyjąć takie jednostki – mówi Michał Kużajczyk.

źródło: gospodarkamorska.pl