Najogromniejszy kontenerowiec świata lada chwila

W teraźniejszych czasach armatorzy w szybkim tempie chcą podwyższyć ilość przewozową, a skutkiem tego idą na wojnę pomiędzy sobą.

Największy kontenerowiec globu (19,000 TEU) budowany na zamówienie China Shipping Container Lines (CSCL), zostanie oddany w ręce nowych właścicieli już w listopadzie.  , Właśnie dlatego jego zorganizowania nie chce podjąć się byle kto, natomiast pomóc w jego realizacji zdoła wyłącznie doświadczona spedycja transportowa.

Olbrzym zdeklasuje aktualnych rekordzistów: Majestic Maersk,Maersk Mc-Kinney Moller,Mary Maersk i Marie Maersk(18, 270 TEU).

Chińska firma nie zaprzestanie jednak na jedynym okazie nowego giganta. Jednocześnie z nim w Hyundai Heavy Industries powstają dodatkowe 4 kontenerowce o takowych samych parametrach. Ich rozciągłość to 400m, wysokość 30,5m, a szerokość 58,6m.

Pierwotnie jednostki miały być trochę mniejsze (18,400 TEU), natomiast CSL biorąc pod uwagę przewóz dodatkowych 600 kontenerów, wystąpiło do stoczni o zwiększenie rozmiaru do 19,000 TEU.

Statki te będą napędzane elektronicznie sterowanym motorem o mocy 77, 200 koni mechanicznych oraz dwoma układami uzdatniania wody EcoBallast. Wyjątkowa budowa kluczowego silnika pozwoli zminimalizować zużycie paliwa, zredukować hałas, drgania oraz produkcję dwutlenku węgla.
System EcoBallast, korzystający promienie ultrafioletowe, zezwoli natomiast klarować ponad 3,000 m3 wody morskiej , oczyszczając i sterylizując bakterie i plankton większy niż 50µm.

Przekazanie kolejnych 4 statków przewiduje się na 2015 rok.