Budowa nowego terminala kolejowego BCT w porcie w Gdyni

Budowa nowego terminala kolejowego BCT w porcie w Gdyni

Coraz to nowe inwestycje na terenie naszych portów idą pełną parą, najlepszym przykładem tego jest uruchomienie nowego terminala kolejowego na terenie portu w Gdyni. Ten najkosztowniejszy w dotychczasowej historii portu projekt rozpoczął się kilka lat temu i obejmował przebudowę i modernizację całego terenu terminala. Wykonany on został przy współudziale Zarządu Morskiego Portu, a prace przede wszystkim dotyczyły modernizacji i rozbudowy infrastruktury torowej w tym miejscu. Duże znaczenie w tym projekcie miało pozyskanie odpowiedniego dofinansowania. Władze portu dostały pieniądze z unijnego Funduszu Spójności, dzięki czemu zostały zakupione dwie nowoczesne urządzenia do kompleksowego obsługiwania wagonów kolejowych. Budowa nowego terminala kolejowego BCT w porcie w GdyniDzięki ich wykorzystaniu aktualne możliwości przeładunkowe utrzymują obecnie poziom pół miliona kontenerów w ciągu roku, co dostarcza znacznie większych możliwości współpracy i rozwoju z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi. Otwarcie tego terminala ma też spore znaczenie dla rozwoju coraz popularniejszego wśród naszych przewoźników transportu intermodalnego.

Szef tego terminala podczas wywiadów mocno podkreśla znaczenie transportu intermodalnego i jest ogromnie zadowolony, że zrealizowanym inwestycjom Gdynia jest bardzo konkurencyjna wśród reszty portów na naszym wybrzeżu. Dodatkowo przy tym podkreśla znaczenie dobrej współpracy między portem a jego firmą, dzięki wcześniej poczynionym porozumieniach w stu procentach się udało rozplanować i doprowadzić do samego końca inwestycję. Niezwykle istotnym elementem całości są wcześniej wspominane suwnice, służące do załadunku i rozładunku kontenerów. Dostarczone zostały przez firmę Kocks Krane i pracują one z szybkością trzydziestu jednostek w ciągu godziny. Dzięki dość sporej prędkości pracy i przebudowie torów kolejowych na obszarze portu dziennie terminal będzie obsługiwał nawet 24 pełne pociągi. W skali roku daje to blisko pół miliona jednostek kontenerowych, co jest bardzo dobrym rezultatem, który daje całkiem spore możliwości na rozwój. Planowane są następne projekty, przykładowo doprowadzenie do terminala elektrycznej trakcji.
.