Początek rozmów na temat powstania nowego kontenerowego aliasu

Początek rozmów na temat powstania nowego aliasu kontenerowego

Początek rozmów o powstaniu nowego kontenerowego aliasu Rynek transportu morskiego w dużej mierze będzie się opierał na określonych formach współpracowania grupy partnerów. Takie rozwiązania są rzeczywiście korzystne, przede wszystkim pozwalając na lepsze kontrolowanie kosztów i więcej możliwości negocjacyjnych. Aktualnie najbardziej liczącym się graczem na transportowym rynku jest alias 2M, złożony z MSC oraz Maersk Line. W obecnej chwili 2M posiada statki o pojemności ponad 2 miliony tonażu, obsługując trzy największe szlaki pomiędzy wschodem a zachodem. Nieco w tyle znajdują się trzy inne sojusze, to znaczy O3, CKYHE i G6, jednak póki co jeszcze one nie zagroziły pozycji lidera. Największy z tej trójki, czyli CKYHE dysponuje aktualnie ładownością w przybliżeniu dwóch milionów ton, pozostali dwaj armatorzy jeszcze mniejszą liczbę. Jednak wszystko wskazuje na to, że już niedługo mogą nastąpić na rynku znaczne przetasowania na powyższej liście, gdyż jest kilka osób mających plany stworzenia jeszcze większego podmiotu. Rzeczy tego typu na przestrzeni lat pojawiały się wielokrotnie, więc jest całkiem możliwe, że i obecnie uda się pomysły zrealizować.

A wspominanym pomysłem będzie nawiązanie bliskiej współpracy zaliczanego do większych armatorów z Chin Cosco z trójką następnych firm z morskiej branży, to znaczy Evergreen, OOCL i CMA CGM. Powstały w taki sposób podmiot może sporo namieszać w układzie sił w całej branży, głównie redukując pozycję, jaką obecnie posiada M2. Różne plany tego przedsięwzięcia intensywnie się omawia już od miesiąca, i jeżeli zostanie wszystko zakończone, to będzie to jedno z ważniejszych wydarzeń w ostatnich latach. Aktualnie wszyscy przyszli członkowie znajdują się w innych aliasach, jednak sojusze te nie dawały jakiejś znaczącej przewagi nad M2. Po utworzeniu tak potężnego podmiotu obecne sojusze ulegną znacznemu osłabieniu, chociaż już obecnie niektóre mają duże trudności. Zresztą takie sytuacje też są normalne na rynku, żaden żadnego sojuszu nie zawiera się na wieki i pojawiają się czasem sytuacje, które zakończą jego żywot. Co będzie w tej sytuacji okaże się zapewne niebawem, aktualnie rozmowy są na zaawansowanym poziomie i zapewne w ciągu najbliższego czasu sytuacja się wyjaśni.