Symboliczne otwarcie współczesnego Jedwabnego Szlaku między Chinami a Europą.

Uroczyste rozpoczęcie w symboliczny sposób współczesnego Jedwabnego Szlaku pomiędzy Azją a Europą.

Podstawowym sposobem transportu różnych ładunków pomiędzy Chinami a krajami europejskimi są potężne kontenerowce, które jednorazowo mogą zabrać na swój pokład blisko dwadzieścia tysięcy typowych kontenerów. Morski transport posiada liczne zalety, jest naprawdę tani i bezpieczny, a odpowiednie wyposażenie portów daje rzeczywiście duże możliwości obsługi ładunków. Jednak jego główną wadą będzie czas podróży, ponieważ przeciętnie na pokonanie drogi pomiędzy portami potrzeba parę tygodni. Z takich też powodów spedytorzy szukają różnych sposobów na zwiększenie szybkości przewozu ładunków, między innymi używając do tego kolei. Jak się okazuje, transport kontenerów odpowiednio przygotowanymi pociągami ma liczne zalety, które będą się przyczyniać do jeszcze większej jego popularności. Przede wszystkim duże znaczenie ma czas, w niejednym przypadku kontrahenci nie mogą tak długo czekać na zamówione towary, więc wybierali znacznie kosztowniejsze paczki lotnicze. Obecnie podróż kolejowego składu między Chinami a Europą będzie trwała maksymalnie piętnaście dni, a przy tym jest o tańsza o jedną trzecią niż samolot.

Pierwsze bezpośrednie połączenia pomiędzy Chinami a Polską uruchomione zostały już przed trzema laty, pociągi przywoziły ładunek do Łodzi, a potem musiały wracać puste. W bieżącym roku w czerwcu został zrobiony następny istotny krok w wymianie handlowej pomiędzy Chinami a Europą, a mianowicie symbolicznej formie uruchomiony został współczesny Jedwabny Szlak. Symbol ten stanowił towarowy pociąg który jechał z Chengdu do Warszawy, przewożący w dwudziestu dwóch wagonach elektronikę użytkową i samochodowe części. Symboliczne inauguracja nowego Jedwabnego Szlaku między Chinami a Europą.
Pociąg zaczął podróż z miasta początkowego 8 czerwca ubiegłego roku i po przebyciu jedenastu tysięcy kilometrów i niecałych dwóch tygodniach podróżowania dojechał do Warszawy. Wszystko wskazuje na to, że ta trasa będzie chętnie wykorzystywana przez kontrahentów, ze względu na szybkość transportu i dość niskie koszty. Dodatkowo nasze firmy dokładają starań, aby kontenery nie wracały puste jak dotychczas, lecz załadowane polskimi produktami spożywczymi, przykładowo sokami, owocami czy też wszelakimi słodyczami. Tym rozwiązaniem ogólne koszty transportu mogą się sporo zminimalizować, a to z kolei da jeszcze więcej konkurencyjności pociągom.